اگر قصد دارید فرآیندها و سیستم‌های کسب و کار خود را به طور مداوم تجزیه و تحلیل نموده، پیشرفت داده و بهبود ببخشید یا اگر در طی فرآیند پردازش به یکپارچه سازی هماهنگ تر و عمیق تر بخش‎های IT و غیر IT نیاز دارید، این موارد برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

ابزارهای ساده BPM که در دسترس افراد، تیم‎ها و مشاغل متوسط ​​هستند به کاربران امکان می‎دهند گردش‎های کاری را ایجاد و اجرا نمایند. مجموعه نرم افزارهای کاملاً مجهز BPM که در این مرور کلی آنها را بررسی خواهیم کرد انعطاف پذیری و توانایی آزمایش، ادغام با معماری و طراحیIT  موجود و بهبود مدل‎ها را دارند.

در این مطلب، ابتدا به تعریف BPMS خواهم پرداخت و به برخی سؤالات متداول درباره نرم افزار BPMS و آنچه که می‎تواند برای رشد سیستم‌ها در دراز مدت انجام دهد، پاسخ خواهیم داد. سپس به برخی از بهترین BPMS‎ های موجود در بازار پرداخته و یک مقایسه ساده بین آنها ارائه خواهیم داد. علاوه بر آن، معیارهایی را برای ارزیابی آنچه که یک نرم افزار BPMS را به بهترین نرم افزار تبدیل می‌کند معرفی می‎نماییم.

جهت مشاوره در خصوص انتخاب نرم افزار  BPM سازمان خود با توجه به شرایط سازمان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نرم افزار BPM معمولاً توسط شرکت‎های بزرگ و متوسط برای کمک به اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار و از طریق سبک‌های مختلفی از اپلیکیشن‌های گردش کار استفاده می‎شود. فرآیندهایی که ممکن است با استفاده از موارد فوق گروه بندی و تجزیه و تحلیل شوند و یا بهبود یابند شامل موارد زیر هستند: ورود به سیستم کارکنان، گزارش هزینه، درخواست تعطیلات یا درخواست PTO، مدیریت حساب‌ها، سیستم‌های صورت وضعیت، به جریان انداختن وام‌ها، مدیریت انطباقات، CRM، مدیریت پروژه و موارد دیگر.

علاوه بر این، ابزارهای BPMS به جای راه اندازی یک اپلیکیشن یا یک فرآیند خاص، بیشتر بر تجزیه و تحلیل مداوم و بهبود طولانی مدت تمرکز دارند.

اگر موارد گفته شده برای شما دارای اهمیت است، لیست کوتاه ۱۰ مورد از بهترین فروشندگان BPMS در اینجا معرفی شده است:

لیست بهترین نرم افزارهای BPMS

  1. ProcessMaker
  2. Bizagi
  3. Kissflow
  4. monday.com
  5. Orchestly
  6. IBM Blueworks Live
  7. Novacura
  8. K2 platform
  9. SAP Business ByDesign
  10. iGrafx

اگر در حال حاضر به دنبال یک سیستم BPMS نیستید لیست‌های دیگری از ابزارهای برتر مدیریت پروژه را که می‎توانید برای ساده سازی جریان کار خود مورد استفاده قرار دهید، بررسی نمایید:

  1. هر شرکتی که ابزارهای BPM را در نظر گرفته است، باید به نرم افزارهای مختلف مدیریت گردش کار نیز توجه نماید. گردش کار(Workflow) نیز مانند BPM، بر جمع آوری و اتوماسیون فرآیندها و کارها تمرکز دارد.
  2. بخشی از BPM حول تمایل به تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم‎های فعلی است. به همین دلیل توصیه می‎شود برای جمع آوری و سازماندهی داده‎های مورد نیاز، بهترین ابزارهای هوش تجاری را بررسی نمایید.
  3. یک مکمل عالی برای این مقاله، جستجوی عمیق ما در لیست بهترین ابزارهای BPM و سایر راه حلهای فرآیند کسب و کار برای ساده سازی جریان کار و اتوماسیون فرآیندها است.

جهت مشاوره در خصوص انتخاب نرم افزار  BPM سازمان خود با توجه به شرایط سازمان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قبل از انتخاب ابزار مباسب باید معیار های انتخاب ابزار را بدانیم .

ما در مقاله قبلی به آن اشاره کرده ایم.

1)ProcessMaker

 یک نرم افزار BPMS سبک، ساده در طراحی و یادگیری با قابلیت‌های گوناگون

یکی از بهترین نرم افزارهای BPMS پلتفرم Processmaker است که یک نرم افزار کم کد برای BPMS و گردش کار می‌باشد و به شما امکان می‌دهد فرآیندهای کسب و کار خود را طراحی، خودکارسازی و مستقر نمایید. این نرم افزار برای شرکت‌هایی ایده آل است که نیاز به نرم افزار BPMS آماده اجرا در محیط تولید دارند. آنچه که پروسس‌میکر را از سایر رقبا جدا می‌کند این واقعیت است که مجموعه‌ای از گزینه‌های میزبانی از جمله on-premise، فضای ابری یا منبع باز را ارائه می‌دهد. تعداد بسیار کمی‌ از محصولات دیگر در این زمینه هستند که این مورد را با هم دارا باشند. پروسس میکر همکاری با IT را به منظور اتوماسیون فرآیندهای پیچیده کسب و کار، برای تحلیلگران مشاغل آسان می‌نماید.

ویژگی‌های اصلی ProcessMaker به عنوان اولین گزینه در لیست بهترین نرم افزارهای BPMS عبارتند از دارا بودن:

  • طراح فرآیند
  • سازنده سند خروجی
  • پورتال کاربر و صندوق ورودی موارد
  • طراح فرم پاسخگو
  • مدیریت کاربر
  • Rest API
  • داشبورد و KPI

2)Bizagi

کاربرپسند، چابک و توسعه با کمترین کد و برنامه نویسی

بیزاجی راه حل‌های اتوماسیون را برای شرکت‌ها در قالب ۳ محصول Bizagi Modeler، Bizagi Studio و Bizagi Automation ارائه می‌دهد. Modeler از نسخه منحصر به فرد BPMS بیزاجی استفاده می‌کند و به این معنی است که دانش و آموزش مناسبی برای استفاده از آن لازم است. بیزاجی گزینه‌های میزبانی فضای ابری و همچنین on-premise را برای کاربران ارائه می‌دهد.

امکانات:

  • دارای قابلیت انتشار مدل‌های فرآیند در محیطهای دیگر است.
  • دارای تاریخچه ویرایش‌های انجام شده است.
  • امکاناتی را از قبیل ذخیره مدلهای موجود در فضای ابری، کار کردن آفلاین، اعلانهای فوری و فضای ابری اختصاصی (برای سازمانها) فراهم می‌کند.
  • دارای دو محیط ویرایش فرایند و امکان ویرایش فرایند در محیط وب
  • قابلیت اتصال به ربات های نرم افزاری
  • کاربرپسندترین BPMS دنیا به گزارش گارتنر
  • دارای اپلیکیشن موبایل

ادامه دارد…